Sleepless

Att vakna upp och klockan visar 06.03 är som att springa rakt in i en vägg. Att sedan ligga och titta på klockan när den sakta tickar sig framåt är nog det värsta. Det går ju ej att tvinga kroppen att slockna, men får väl vara nöjd med de få timmarna. Hungern har slagit in, hårt! Dock har jag inte orken att spatsera ut i köket för att möta en tom brödskål. Väntar säker in tio slaget, då far min med största säkerhet inhandlat dagens frukost.



Någonstans såhär lack är jag på det faktum att jag mer än ofta vaknar upp långt före rimlig tid. Min dagsplanering innefattade en storenergilampa som resulterade in solning denna lördag, endast få dagar före vi entrar Juni månad. Är det får mycket begärt? Bör det ej vara sol när sommarlovet väntar 11 dagar bort. Äh, väderlekpojken lek ej ball nu för att du styr och ställler.. Fram med ljuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback