Facebook

Grupp efter grupp, timme efter timme. Där är ju satan va man spenderar tid framför skärmen. Inget vettigt heller, utan klickar i lite halv roliga grupper. Sen ska datan bli så varm också. ADHD. Upfinn en dator som man kan ha i knäet utan att få brännskador. Ändå kan man inte sluta vara kär i denna extremt beroende framkallande tekniska sak. Utan dator drabbas man av mer eller mindre panik då du inte kan kolla upp dessa jävla sidor. Sjukt vilket ha begär man har, man bara måste ju kolla sin facebook dagligen.

Åhh, att det är två dagar kvar till lov kliar verkligen i mina ögon. Vill bara köpa en stor jävla tidsmaskin och förflytta mig framåt i tiden. Glosor, prov, inlämningar, läsning, allt de som hör skolan till rubbar den fina bilden av att lovet endast är 39 timmar bort.

Det sägs att natten är ung, hoppas det stämmer. Plugget inför morgondagens underbara skoldag är nämligen långt ifrån kirrat. Jag kan inte hjälpa att tvn desperat försöker fånga min blick och sen håller mig trollbunden.. Har inlett ett halvt passionerat förhållande med en annan teknikst pryl. Vad skulle jag vara utan data och tv? En bokmal kanske.. Eller poet? Varför inte, sitta mitt ute i ingenstans och den närmsta mänskliga varelser utgörs av en ekorre. Bara sitta där ch skriva ihop några rader av vackra ord i en följd som ingen vettig människor någonsin kommer att förstå. Nån som sitter inne på ett komplicerat ord där ute får gärna vandra mot helsingborg och viska det i mitt öra. Jag ligger nämligen inte inne med alltför många ord av den sorten. Men inför svenskan imorron måste jag hitta ett, så dra med ekorren och kom och viska till mig i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback