To fresch



Att jag lyckats med det jag nyss gjort, är säkerligen en gåta för vissa av mina classmates. Mitt hår innehåller inte en enda tova, det känns inte strävt eller sönderskavt. Femtio liter balsam och en tuff utredning krävdes, halva peruken befinner dig numera i borsten. Sprikrakt hår, lent och fint. Imorgon är det praktik och då är det fräsch och välvårdad som gäller. Raka spåret från skolan kilade jag och mamma upp på väla för att lokalisera lite arbetskläder. Två par svarta "finbrallor" och ett par stöletter inhandlades. Hur fancy kommer inte jag känna mig kostymbyxor och pumps på jobb? Min stil får jag allt glömma under dessa dagar... Inga smycken, en välgjort makeup, håret i en stram svans, FACE-tisha, stiliga byxor och höga klackar på fötterna. Det ska bli så fantastiskt roligt och det känns mitt i prick, jag ska erkänna att nerverna darrar en aning. Det faller på plats nu, jag är rätt. Livet leker och leendet maxas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback