ONE YEAR

 
Ett år sedan jag satt här och suckade över ett tandläkarbesök. Ett helt år. Bara sådär! Hur gick det till?
 
Men vilket år det har varit, det bästa hittills. För det första; Jag tog studenten. I brutalt ösregn, på ett flak utan musik, barfota och LYCKLIG. Jag skulle betala så mycket för att få uppleva den dagen, inte bara en gång utan gärna 5ggr till. Stå där med hjärtat i halsgropen och springa ut skrikandes, hoppandes och bara skratta. Inte förrens precis då kände jag, det händer nu. Jag kunde höra mitt hjärta dunka så fort och alla möjliga känslor blandades. Nervositet, lycka, förundran.. Det där var ett magiskt ögonblick. Hela dagen är en magisk dag.
 
Balen. Som en film, stå där på en på en pall i klädd en vacker klänning med en liten sömmerska rännandes kring benen. Redan där började det. Få komma tillbaka känna på min klänning alldeles färdig, få på lite diamanter (plast, glas, whatever - gnistrande åtminstone). Dagen det, men champagne glittrande naglar ner för en håruppsättning. Så lyxig, så läskigt. En makeup på världsrekordlång tid, perfektion. Höga klackar, mormors fantastiskt fina gamla lackväska och jag var hemma. Att känna sig så vacker borde alla få göra någon gång, att hoppa över balen är något att ångra just av den anledningen. Man behöver det, en ultimat egoboost.
 
Jag har kvar min fina älskling. Och 2012 flyttade jag hemifrån och vi blev sambos.Så kär, så lycklig. Känner mycket mer än året som gått, eller kanske tillåter mig att känna mer. För min egen skull, för att jag vågar. Vi har det bra, absolut för det mesta. Men för mycket vardag är också tufft, det ska diskas, lagas mat, städas, organiseras och planeras. Något vi insett i år. Något att jobba och bli ännu bättre på detta nya år! Och vi har det så mysigt, det tar till att få till det. Men nu har vi snart det färdigt här hemma. Få inreda och fixa, det bästa som finns. Att göra det hemtrevligt och personligt. Och vet ni vad det bästa av allt är, jag har den rätt känslan i magen. Han är så rätt, så perfekt. Och min. Bara min.
 
Jag jobbade som aldrig förr detta året, något jag trivts så fint med. Jag blev en Åhlénsare i Januari, med så fina kollegor. Jobbade var och varannan dag hela sommaren, och tur var väl det med denna sommaren. inte en gnutta sol. Och då var det Väla som gällde, i skrivande stund är jag på Söderpunkten för Åhléns. Och jag trivs på Åhléns som fisken i vattnet, som säljare. Att ständigt sporra sig själv till att bli bättre, se möjligheter att utvecklas och jobba med säljtävlingar. Oj, med det trivs jag så bra. Och jag är duktig!
 
Vi bilade genom Europa, jag och han. Vi hade skrattretande otur. Men en absolut superresa! Vi började i Polen, Gdansk och Sopot. Så fint, det kommer definitivt komma en weekend till Sopot igen. När värmen är där. Vi upplevde ett Prag i 30graders värme, vacker stad det där. och så mysigt och romantisk på kvällskvisten. Med goda resturanger, uteserveringar och trubadurer i vart hörn. Och byggnaderna, arkitekturen. Kroatien, där vi skulle bli bruna, mysa på stranden och dricka färgglada drinkar. Ta igen sommaren vi aldrig fick hemma. Vi mötte ett Kroatien i regn, halvkyla och blåst. En fantastisk lägenhet, så vacker ö, turkost vatten, goooda restauranger. Men vädret ville sig inte. Så efter ett par dagar fick vi bege oss vidare mot Venedig, ett ställe man verkligen borde uppleva mest för att ha gjort det. Vi tog en klassisk kyss-mig-på-bron bild här som jag älskar, nog det bästa med Venedig. Vi tog oss via Alperna som var så häftigt, var uppe på 3000meters höjd. Getter som stod på gatan vi körde och chipspåsen svällde upp för att där var så lite syre. Saltzburg nästa, också det en fin stad med mycket att se. Vi var upp på Örnnästet i dimma. Haha, inte klokt egentligen. Vår otur. Men en liten glimt mellan molnen fick vi allt. Och Zee am see tittade vi på innan vi tog en sträckkörning hem genom hela Tyskland och landade hemma ungefär 1,5vecka innan planerad hemkomst. På vår nästa resa är vi allt värda lite mera tur.
 
Jag hade en helg att komma ihåg i Göteborg, med mina donnor. Vi shoppade, åt god mat. Kommer ihåg chokladmoussen så god. Och precis innan vi åkte fick jag en goodiebag med mig, som jag aldrig glömmer. En silvrig påse innehållande en bebis-orkideé, tidningar och gottis. Mysis. Vi hade en historisk utgån, en episk afton. Det var tårar och hångel, bartenderkrig och dance-battle. Det sistnämda står jag för, sjukt. Den där klubben. Så taggade på livet allihopa, enda in på morgonen. McDonalds, en rolig spårvagn hem och dagen efter läggs kommentaren; Lunchdisco kanske? Åh, jag känner mina smile-gropar gör ont. Vilken helg.
 
Jag brutalmördade min gamla Iphone och fick en ny vit 5. Som är så fin med leo-skal, ett mönster jag förövrigt är lite fast i just nu. Vi hade en peruk-krog-runda med 8-10 pub stop på cykel haha. Det var beachclub, Harrys, Hampan, Dickens, Stattens sportbar, Bishop Arms.. Riktigt bra sommarminne, och en garanterad repris i år. Det var ett bio-år, och Berättelsen om Pi i slutet av året var bäst. Jag blev frälst på Thaimat och det har nu blivit en riktig standard hos oss. Jag fick mitt första riktigt tunga Ica Maxi storhandlingskvitto, vänjer mig aldrig. Jag tränade på tok för lite, åt för mycket godis. Och festade väldigt lite! Var ute första gången sedan studenten igår tror jag visst. Det var året jag blev överlycklig över att få en brödrost i julklapp. Jag köpte min dyraste väska hittills i livet, åt på den dyraste restsurangen också hittills. Firade att Floppan fyllde 25 på spa, och firade att jag fyllde 19 på Oasen. Jag åkte otoligt mycket bil med mina vänner, eftersom alla har körkort. Kafferepet blev frukost-favoriten. Jag slängde mina boost, en hel epok rakt ner i sopan känns det som. Och ersatte som med ett par ursnygga stövletter. Och jag köpte ett par pumps jag dör för att få använda till mina i sommar välsvarvade ben (PFF haha) och grymt snygga shorts. Året jag handlade på en konstig sida på nätet och blev grundlurad på 1000 spänn. Jag tog på tok för lite bilder detta året också, något jag definitivt ska ändra på nu. Direkt
 
 
Ni förstår själva, det var ett stort år. Och här har ni mig igen. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback