Sleepin'



Ungefär såhär pigg var jag på busshållplatsen 07.55 häromdagen. Addera blekhet, värre ringar under ögonen och dassig frilla och ni har mig imorgon. Jag är så sleten. Egentligen helt utan anledning, men fortfarande. Känns som livet dansar kring jobb, precis så som jag absolut inte vill leva. Hur ska jag överleva ett vanligt liv med rutiner, jobb och struktur efter gymnasiet? Jag måste dega ett par år, ta dagen som den kommer, fly Sverige än sväng och lokalisera vägen jag vill gå. Tror jag är inne på livet fel spår nu, faktiskt. Men imorgon står jag där igen, med rosa målande naglar och glossiga läppar. Totalt suktande efter löne-lappen så det känns mindre hårt att kliva upp med klockringning under sommarlovet. Nej ni, det är allt en pipig Kadanik ni har här. Rastlös och gnällig, trött och i allmän obalans. Därför checkar jag ut såhär 00.00 och fallaer in i sleep-mode. Låt mig vakna pigg och taggad på vad än dagen har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback