Chokladmousse

Kocka, agera köksmästare kallade det vad ni vill. Imorgon är jag överhuvud på mat avdelningen, fråga mig inte hur/varför/vad eller när. Mitt alldeles egna initiativ att inte bara bjuda mina everydays utan också mormor. Snäll som man är får de en andra chans att ta njuta av min smaksensation, jag står än en gång i köket runt trean och trixar ihop chokladmousse. Det går nästan lite fort detta, matlagning och eget initiativ. På tiden att sluta vara stolt över att ha "lagat mat", pommes frites eller Billys. Vi kanske har landat mitt i någonting nytt, mitt nya jag. Den ansvarstagande, välplanerade pedanten med stor intresse för matlagning? Så vaknade vi upp, 17 påväg mot 18 sittandes i djupa funderingar i köket med den nyligen gjorda chokladmousse. Lika trixit recept som en simpel kopp choklad på morgonen med undran; Är den tillräckligt avsvalnad för att stå i kylen än? För att snart möta rummet där "stimmet" ägde rum förut, det som dog någonstans mitt i processen. Vilket lämnar allt upplockat från golvet liggandes i det jag vanligtvis kallar min säng. Men vi kommer dit, när 17 påväg mot 18 räknas till boxen 30-35.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback