2011

Nytt år, nya löften? Egentligen varför ska vi sätta nyårslöften, bara för att det nya året kommer? Är det då man ska greppa livet och göra dramatiska förändingar? Få prestationsångest, faila och må dåligt? Skit i löften säger jag. Det håller aldrig, inte på denna fronten iallafall.

Men med ett nytt år vid våra fötter bör man väl inför några nyheter, jag kallar dem "Nya vanor". Det är vad jag tänker justera, mina vanor. Nya mål att uppnå för min egenskull, inget tvång eller tävling. Det ska inte vara några löften att träna 5 dagar i veckan annars är du kass, snarare att röra på sig så ofta det går. Ingen ångest över att missa en dagsträningen men dumpa degpotatisen/soffliggarn. Faan, pilla väck sminket före läggdags. Det borde vara en vana redan, men alltför ofta sitter det längre än vad jag har lust att erkänna. Jag vet bättre, jag borde vara nogrann med tanke på min utbildning. Så nu tänker jag låta min ny invigda vana vila i mitt bakhuvud när jag kommer hem trött och sleten, "ta bort sminket!". Och trots mitt nya schema vill jag inte vara Tv-Ellinor, kommer hem deckar framför tvn veckans alla dagar. Inte heller master-plugg-Ellinor, då går jag in i väggen som alla andra nuförtiden. Lagom är bäst och där tänke jag röra mig! Vi har en nyfunnen vana som måste brytas också, min vän cola och jag måste bryta. Tona ner och se varandra som en helg-grej, det kommer vara svårt/plågsamt/ledsamt och jag kommer ha abstinens.

Alltså jag halshugger inte mig själv och ser mig misslyckad, går och ser mig som en förlorare och klankar ner på mig för att jag inte följer mina önske-vanor. Mina mål. Nejtack till nyårslöften, jatack till en ny start!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback