Födelsedagskort

I FREAKING LOVE YOU, för att börja någonstans. En fruktansvärt konstig.. Och cp, en aning knäpp samt efterbliven människa. Det är lite din charm. Det kanske rentav är så att det är därför vi matchar som Helan och Halvan, eller Bill & Bull. Eller Redbull & Vodka nu med din tappra 18 bast. Du knallar runt, rätt nöjd med livet och tar det som det kommer. Att glida runt, hänga runt kan få en halvtaskig lovdag till en kväll på Nobel-nivå. Vi lider i vissa lägen av splited-brain-sharing, då vi woops sjunger samma låt etc. Miss B1 och B2. Spännande. Att vi sen är två luffare fångade i två pang-brudars kroppar, lättar väl endast upp för ett enkelt; Skitsamma att sminket är tre dagar gammalt, skitsamma att håret är fett, skitsamma att jag liknar ett slafs. Skitsamma. Tjafs, petitesser eller bullshit. Varför ligga på tjej-nivå, när rå-skita-i-det känns bättre?

BAKSIDAN. Du är en pedant och anser rummet katastof-artat med två tröjor och en väska slängt på golvet. Personligen kategoriserar jag det nystädat. Du har en förmåga att kunna vattna underfransarna vid sorglig film, OC/Gossip what ever. Fascinerande, och skulle aldrig komma på frågan för mitt (i det fallet) enormt känslokalla inre. Jag råådiggar svart, du trivs bra med blommigt. Tunika/klänning, kvinnligt, färg. Din garderob. Nattuggla med kvällsduva. Morgonmänniska med förmiddags-fjant. En spotify lista som får mina öron att gråta, supa ner sig och begrava sig. En bedrövligt deprimerande pundar-dipp med en långsam klang. Varandras motsatser, jing & jang. Barn, småglin, kryp, yngel.. Barn. Usch, fy och du gillar dem. Ett barnskrik och jag går i taket, ett snorande dagisbarn och du säger "Aww". Du badar groteskt mycket badkar, punkt.

Du ligger mig varmt om hjärtat du, med vår 50/50 matchning likhetmässigt. Och nu gratulerar jag dig på 18års-dagen, dagen vi längtat/suktat/bönat och bett efter länge. Vi har över tio år i bagaget, en hel barndom. Nu får vi större andrum, mer frihet. Myndig, vi blir myndiga. Vi fyller stora nog att ta körkort. Vi slipper klaga på Helsingborgs kassa utbud av att-göra-grejer, vi är stora nog för utgång. Vi får uppleva Europa tillsammans i sommar. Yngre vuxen-fasen, är det kanske en sådan vi nu entrar? Jag vet inte. Det enda jag vet är att du blir 18 och att jag inte släpper dig ens och djävulen själv hänger dig i hälsenorna, min vän. Min fina vän, alla borde få ha en sån som dig. Sin egna Malin.

Gratulerar till dina 18år.

Kommentarer
malin säger:

Nu har jag läst texten noga. Tänk att jag tycker att den här fina texten är en utav de bästa presenterna!! :D

Tusen tack Ellan och ja, jag får väl skrapa ihop något till dig dag. Herregud, det kommer bli ett väldigt spännande inlägg.

Men puss och godmorgon!

2011-02-26 | 09:10:21
Bloggadress: http://heediin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback