Ai caramba

Jag är inte alls sugen på att sova, inte alls. Precis som vanligt egentligen. Tv lockar, datorn och även det ständiga upprensing/peta med kläder/allmänt fixar humöret. Det råder total pigghet vill jag lova.

Min dag förövrigt (utan er.. Ännu en gång) har bestått av Malmö och FACE Stockholm. En schysst make och ex antal kunder och jag gick upp från tåget. Raka spåret mot vad som inofficiellt är förbjudet; McDonalds. Goddag min kära vän sa jag och tryckte ner kaloribomb efter kaloribomb toppat med jordgubbs-shake. Mitt samvete föll som en svartlistad ängel i 210km/h och landande någonstans mellan helvete och marknivå. Hungern har ingen lag, min bortskyllnings replik. Det var den nyttiga veckan, alla hjärtans dag med gottis och hungersnöden onsdag. High five. Uppryck och Zumba imorgon för att ställa livet till rätt, inga fler dippar eller fallna änglar.

Nu lämnar jag mitt ungdomssyndom (er/vi/min blogg) och rör mig mot vuxnar sidor som banken, för att möta ett hårt drabbat konto. Antar jag. Varför alltid denna ångest varje gång det är dags att greppa hur läget är? Jag funderar på att bli noggrann, hålla koll på mina pengar. Kanske kladda ner en rad om nya inköp och se vart pengarna faller igenom budgeten, för det här, det håller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback