On the floor

Likt jag förutspådde vaknade jag och kunde känna golvet inuner mig, börjar ana att luftmadrassen har ett litet hål. Arbetet för dagen är avklarat, valsa mig med snabba steg upp till mormor runt halv 10. Damsugaren och jag trivs bättre och bättre tillsammans, vi är ett bra team enligt mormor. På vilket annat arbete får du god fika efter du slutfört uppgiften? Jag gillar min arbetsledare.

När jag slog upp ögonen imorse möttes jag av en strand-dag, trodde jag... Detta skulle dock förändrats och i denna stund är solen tillochmed bakom molnen. När kommer sommaren? Det är väl satan inte höstlov? Om energilampan får för sig att hålla sig borta lagom tills mitt slit drar igång, hugger jag nog benet av mig själv. Jonna och jag ska visst spendera några timmar strosandes på stadens gator. Nagellack, mascara och tröja bör kirras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback