Nine

Är i valen och kvalet här, vilken skönhetsmiss ska åtgärdas först.

1. Håret - alltmänt tovigt, skabbigt och redo för inpackning
2. Naglarna - Avskavda och hemska



3. Smink - Jag biktar.. Tredje dagen på mascaran..
4. Kläder - Slafs var ordet. Jeanstights, dubbla sjalar, komigen!
5. Godisfläsk - Att handen just nu går i ett i chipspåsen får sammanfatta punkten

Var ska man börja.. Ähh, kille skulle man varit en dag som denna. Spinkig vad man än äter, omålade naglar, inget krafs i huvet, jeans och T-shirt, i med lite wax and you are ready to go. Trots mitt kritiska tillstånd, valsade jag på stadens gator alldeles för skabbig för mitt eget välmående. Medans vi strosande omkring kilade tankarna iväg mot sedlarna för att inspektera dagskassan. Med ett chockat ansiktsutryck, en ångest attack och en insikt jag ej ville ha stod jag där och drog till med en hemsk summa. Lovet har nu varat 9 dagar, 216 timmar. Under de timmarna kan jag ej gjort någonting annat än att övat upp käkmusklerna. Snabbt konstaterat att mitt mat och dryck intag detta lov redan överskridit 500-lappen. Hur tragiskt? Jag måste sluta med godis igen. Verken bra för hälsan eller plånboken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback