Att studera

Konsten att studera på ett lov är för mig en jävligt svår sak att behärska. Högen som mest liknar innehållet av en normal papperskorg, är i själva verket alla mina viktiga papper. Då jag får ett papper tar jag emot det fint för att i nästa sekund knyckla ihop det till en boll tillsammans med resten av min samling. När dagen då kommer när jag blir tvungen att ha ett utav dessa papper, blir det kritiskt. Ungefär 500 knöliga vita papper i min "skolväska", host en papperspåse. Varför kunde bara inte snubbe ovanför molnen gjort mig till en ordningsmänniska, vad hade krävts? Ett knäpp med fingrarna förmodligen. Men nej, jag får dras med förmågan att dumpa saker lite här och var och aldrig ha någon ordning. Jag vill bara sitta här och prata nonsens, inte göra skolarbete. Jag vill njuta av det få sista timmarna innan de 10 låååååååååååånga veckorna drar igång. Antar att jag måste ta tag i mitt liv, ingen annan lär ju göra det åt mig. Så nästa gång jag skriver ska jag vara klar, det är ett löfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback