Men wää!?

Hey, ni. Igår hade vi exakt 9måndader till STUDENT, frihet och brutal lycka. Det är fan inte lång tid. Lite mer än tre ynka månader tills jullov, då 5/6 terminer är gjorda. Den 20de har vi studentmösse-utprovning, maxaat. Vi har påbörjat projektarbete och diskuterat flak, planerat sista skolfotot och det börjar kännas hemma att vi går i trean. Här sitter jag på tåget ner mot Malmö, med luvan uppe och blonda lockar med musik som spränger lurarna och spacklad som en dragqueen. Åtminstone är det så det känns, över fixad på ett tåg 9 på morgonen. Det är praktikdag och jag landar åter hemma runt 8 för att hålla helg. Myttarn. För att jobba bort helgen. Lördag och söndag. Med andra ord en utgångsfri helg till. Jag vakna faktiskt pigg och glad idag, inte alls på samma skjut-mig-i-skallen-humör som igår. Och det är väl bra det, positivitet var det vi skulle ha mer av. Åtminstone försöka. Och ni, det har varit svårare. Malmöö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback