Sova, -ut

Som jag decka igår. Mitt i ett blogg inlägg, ´vaknade med datorn i sängen - stendöd. Jag hade börjat skriva en dagsberättelse om min inte på något sätt spännande dag. Jobb mellan 10-19, stiligt besök av Polsken och Mallan nere i butiken. Lite smink på dem och vi hade satt sprätt på 2h. Med ett Subway utanför tog vi (jag) tillfället i akt att låta springpojken handla kakor, och cola fick jag också levererat. Det är vad jag skulle kalla gödning. Springpojken hade flera funktioner, som att springa och köpa schampoo så Malin kunde tvätta sig ur sin hår-kris. I vasken på badrummet. Och senså, var jag själv igen. Med 3h kvar att plöja kliade det tillräckligt i fingrarna för satt handla, och det sjukt. Hudvård, sminkborttagning och ansiktskräm. Ni som hakat med mig ett tag har väl insett att jag inte lever som man lär, allt prat om hur viktigt det är att ta hand om huden i både skolan och på jobb. Istället har jag låtit skiten sitta under natten, struntat i krämen eller dragit över med en ansiktsservett. Men nu ni är det ändring.



Tågade hem till köttbullar och potatis och landade slutligen i soffan en snabbis. Sen åkte jag buss ner till stan, plockade upp Mallan, åkte buss hem och dumpa Mallan. Med andra ord en helt onödigt spenderad timme. Det var min tråkighetsnivå igårkväll. Hemma med fb-chatten, bloggar, en dos tv och Dagge. Som förövrigt tyckte mitt förslag på Mc´Donalds var en tok-bra idé. Så Mc blev det, och Mc var det. Hör ni? Igår igen, detta måste sluta.

Nu skriker jag efter frukost. Jag försökte desperat hitta något gott förut när jag kollade, men fan det var ett deprimerande kylskåp jag gick till mötes. Får ta och väcka Dagge så vi kan slå våra kloka huvuden ihop om hur vi hanterar läget. Det regna förövrigt nyss också, är det ett förlängt höstlov vi har?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback