Ekonomisk kris

Jag ska bli pengamedveten, ha koll på mina ut- och in cashningar. För dethär systemet det håller fan inte. Nytt år, ny deg tänkte jag och kollade på kontot. Fick nästan pausa musiken av chock, jag ska sluta köpa julklappar. Nästa år drar jag in på det tror jag, det ser tomt ut. Så jag antar att tanken nu är att jag ska bli ekonomisk eller åtminståne inte låta pengarna rulla på allt och inget. Får väl också det bli ett mål med 2011.

Det känns inte bra att verken skriva Januari eller 2011 fortfarande, varför rusar klockan???? Nu känns plugget alltför nära och mitt schema är ju ingen gossenalle direkt, orkar inte. Tänkte ju glassa/glida/mysa/chilla mig igenom skolan nu, sluta tolv och ha massa goa hålor. Gubben i molnen hatar mig och hånflinar antagligen när jag granskar mitt schema för 18 gången. Går vi verkligen till tjuuuugoooo i feeeeeeeem på måndagar? Det känns främmande och helt nytt, jag kommer dö och bli en skolkis. Skolan kommer vara det enda jag hinner med och orkar, vill de inte man ska ha ett liv?

Mitt städ-flow försvann nyss, nu står jag här med ett halvstädat rum och bjefsar efter klirr i kassan och en utlandsemester för att skingra skoltankarna. Dröm på vaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback