Tisdag

Ni vet dom dagarna när inga kläder passar, inga kombinationer eller säkra kort; som lång klänning, funkar. Då när du skulle gjort så mycket, men plötsligt hann ingenting. När håret mer liknar en sönder plogad åker och slutresultatet endast bli lame. En simpel "bad hair day" kan tyckas, men när sminket bli fläckigt. Ögonen känns svullna, du ser fortfarande en sväng hög ut efter att ha duschat och vaknat. De mörka ringarna under ögon skriker åt din spegelbild. När du sen kommer så långt att skorna ska på, inser du än en gång med förvåning hur trasiga och SLÄNGBARA dom faktiskt är. Slutligen rafsar man ihop innehållet till det som ska bli dagens väska, inga nycklar leder snabbt till inga körskoleböcker. Nämnde jag att jag paja mina stays, måla överallt annars än på nageln med lacket och att jag höll på att glömma att dra i mig krubb. Nej ni, ledighet i all ära. Men vissa dagar borde inte få existera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback