I-lands problem

Hur hårt känns inte livet när man uppnåt perfekt värme och goss under täcket, man har vatten nära till hands, datorn i knäet, tvn påslagen och fjärrkontrollen bredvid samt telefonen vid sin sida, när man inser att tänderna har man glömt dra över. Och med tandläkarens dom ekandes i skallen exsiterar inte "jag hoppar det ikväll" längre. Den slappheten, den lyxen har jag släppt fri. Min enda slarv fälla jag har kvar är min makeup, jag har alltför lätt för att skippa att ta bort den. Min utbildning och min hittills lilla kunskap kring ämnet borde räcka för att hasa sig upp från sängen för att avlägsna sminket och påsåsätt inte skaffa mig en onödigt ofräsch hy. I själva verket sitter jag just nu i valet och kvalet. Tandborstning kvar och ett rejält sminkpaket i skallen, ska man?

Quick update; Givet ska man. Både gaddarna och huvet, trams. Eller lathet, alternativ två i kombo med mina bekvämligheter gör uppgiften till en lättare livskris. På tal om att göra ägg till tupp, eller det riktiga ordspråket med samma innebörd som är mer känt. det som tycks lämnat min hjärna för tillfället, ägg till tupp.

Godnatt ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback