Det är en sån kväll ikväll

Ni vet, mina favvo kvällar. När man bara degar framför datorn, klickar sig runt på FB och hänger här. Det har blivit för lite sånt nu med min dator på vift. Men det är så fint att bara låta timmarna gå åt ingenting. Min vecka har varit relativt kass. Jag har varit rastlös som ett as, sen i söndagskväll. Trots det har jag fantamej haft att göra nästan varenda dag. Mestadels Malin, iofs. Men den ni är bättre än mycket. Det har blivit både Mc x5 (garanterad underdrift) och Kebab, pizza och BurgerKing. Chokladfondue, godis och chokladmousse + Glass. Några liter Cola, vuxendricka och lättdryck. Toasts och fish n´chips. En kalorivecka man endast vill glömma. Det har degats, hängt, bara varit mer än någonsin. Det har shoppats så pass att det riktigt sved att kolla kontot, bara se pengarna som inte gått till något vettigare än utgångar och kläder. Jag är så tacksam för mitt jobb och att det imorgon är löning. I det stora hela en egentligen go vecka, men det har enda varit en katastorf vecka. Om inget annat så var det en jävlig helg. Fredagen som varit så efterlängtad, så överskattad och som skulle bli så bra blev något annat. Och vad som ur spillrorna kan komma är vårt brutala garvande 5 på morgonen, det som jag vill minnas. Det var det goaste, sjukaste gavet på länge. Åt vad, har vi fan ingen aning om. Men att det kramape i både käken och magen, att det var svårt med andningen och att ögonen tårades det vet vi. Att jag var mestadels medvetslös hela lördagen och åt Billys till frukost klockan 2 när jag förövrigt lämnade sängen, kan vi fet-fimpa. 18-årsmiddag hos Polski. Massa mat och en till fantastiskt torr utgång igår. 27 miljoner människor på Tivoli och ett par ganska jätteotaggade donnor. Och idag kom så sol, men först en fantastiskt Cheeezig frukost...

Och ikväll ni har vi allt haft en go blandning av summering av sommaren, ångest inför det mesta, diskuterat skolstart och konstaterat att detta var sista riktiga sommarlovskvällen. Det gjorde vi med havet för våra fötter och åtminstone jag med Marabou i handen. Dettar emot att säga att det imorgon(tisdag) är skolstart, samtidigt som jag aldrig varit så glad för att få rutin på livet igen. Lägga ner skitmat och godis, börja träna och sluta dega bort livet. Få schemat och påbörja sista året, så det kan bli klart någon gång.

Vi för er som inte hakar, är jag och malin. Vi har fan nästan suttit ihop i sommar. Så vänj er vid det.

Planen är glasklar, jätte färdig inför morgondagen. Jag ska upp 08.00 för att väcka Dagge som redan skolar igen, ut för att kicka igång kroppen (och fläsket) med en powerwalk. Sen ska jag kolla SATC:a hela dagen, bara dega bort sista sommarlovsdagen i mitt liv. Vara alldeles själv och bara vara. Med världens bästa box, en dator och en fantastisk säng. Lär få ett ryck med upprensning för att känna mig på det klara med att börja 3:an. Vilken dag det blir. Alldeles, alldeles underbar. Sen drar det igång plugg mån-fre och jobb inte mindre än 7 helger i rad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback