Ve & fasa, övertid

Hej min kära moder! Jag vet jag befinner mig på övertid, klockan rusar nattetid. Ska agera duktig flicka och sova 7 kvartar i timmen för att ta igen, lovar.

Imorgon är tanken att det är dags "fresh-start", ryck ner på sockret och boosta med grönfoder. Vidare hur detta miraklet ska ske, står ej fastställt. Observera dock att det ej är ett tvärt avslut, det är en avvänjningsperiod. Likt en knarkare är jag fast för mina sötsaker, ett slut är vad som krävs. Imorgon börjar nedtrappningen, inga fler Marabou Digistive till lunch eller ett kilo godis en onsdagskväll. För att chocka kroppen funderar jag även på en powerwalk, men är kroppen redo? Hejdå socker och farväl min godisidentitet, hej till mitt nya hälsosamma jag och hej nya rutiner på träningsfronten.

Ett stort lycka till från oss, jobba bort oss. Se oss varje gång du slevar ner en Mc-meny eller drar cola, och du ska se det ger dig dåligt samvete. // MVH Dina lovehandels

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback