Det luktar.... Nybakat

Timmarna rushar iväg, med gammal topp musik och en bakande mossa. Det luktar nybakat här hemma och lagom till idol taggar vi med cappuccino i kombo med vaniljgifflar. Plöjt bloggar de senaste 140 minuterna, farligt detdär med att fastna. Enligt min hjärna har max 10 minuter passerat.. Under den tiden har jag iallafall konstaterat: DET ÄR SLUT SLAFSAT. Nog fan för att det är skönt, men liknar en nerdrogad pundare nu förtiden. Slafsig iallafall, för att ej ta i så jag spricker. Nu är det alltså slut, sminket ska ej vara från gårdagen. Fräsch och en aning mer amitiös sminkning än bara bryn. Får ångest kan jag säga, mina slafs dagar är över. Ähh, sleten lär jag vara en dag men ett slafs med en tanke bakom kan jag nog klara av. Vill byta ut garderoben, sleva några miljoner på mitt konto och för mig till NY. Snygg, ful, gammal, ung, efterbliven eller född utan ben. En New York resa och jag är din, jag lovar. Åhh, resor. Knappt sugen på en resa, solen och jag. Ryck ett brudgäng rätt ner mot ett 30gradigt land, vilken dag som helst och jag säljer allt jag äger för att haka. Sverige jag uppmanar dig, mitt kära hemland; byt klimat. Idag, ikväll eller inom en vecka. Vill bara härifrån, när drar vi?! Sommaren 2011, blir det tågluff tro.. Maxat taggad. Ähh, mår ju illa av allt prat om en utlandsresa. Det är förlångt borta från min verklighet. Tröstäter till idol och övar upp min vuxenhet med en kaffe i handen, 5 grader är väl inte så pjåkigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback