The perfect saturday

40 days and 40 nights, fin film. Garvar, ler och trivs jävligt bra. Svept 1,5 liter cola och mår prima. Tända ljus och ingen som stör, ensam är bäst. Just the way you are i bakgrunden och bloggläsning, en aning fall-in-love moments på diverse webshoppar. Smider fantastiska planer till rummet, ger mig in på inrednings crap strax. Nagelmålning, lite random förfining bland små prylar. Tecknandet över den snart kommande makeuphörnan river snart igång, kliar i fingrarna. Spanat in min bankkonto, det ser fint ut. Riktigt lovande inför Stockholm som nu endast är månaden bort. Agerar vuxen och snålar, sparar in och cashar in.

Funderar över mitt agg mot hösten och konstaterar att hösten är rätt mysig, "kolla alla vackra löven". Ett citat som lär eka i mitt huvud så länge jag lever när löven ändrar från grön beklädnad till orange, morsan som ständigt påminner mig om de vackra löven. Ett accepterande, hösten är här. For real, satsa torgvantar och halsduk idag. Min premiär. Klädmässigt är hösten nog min favorit, det svider att inte ljuda sommar men shorts och linne? Ähh, jag håller för att hösten är den finaste shoppingsäsongen. Levande ljus är väl höstens signum och jag älskar det, det är konstaterat. Vi klickar, jag och hösten.

Anser mig själv som ett weirdo när jag offentligt säger: Jag älskar att hänga med mig själv. Det bästa jag vet, göra vad jag vill. En simpel lördag, detta är jag. Smida planer, skissa lite, vara inne i ett härligt tankeflow och bara vara. Långt in på natten, utan gräns. Buddha kan vara den mest harmoniska figuren jag skådat.. Knäpper med fingrarna och sitter i min egen lägenhet, bara min lägenhet. Det vore drömmen, att få flytta hemifrån. Ni känner mig nu, det där med att hänga med sig själv. Bry sig om sig själv, ta hand om sig själv, ta ansvar för sig själv, bara jag. Ingen annan, det är drömmen. Mitt mysig mindflow är underbart, älskar min bubbla. Drake, min man med perfekta låtar. Beige, svart, en aning grått och ett stänk av rött. Färgskalan, till min hak där jag trivs bäst. In på småtimmarna kommer ni finna mig här, göra det jag gör nu och stormtrivas.

- The perfect saturday.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback