??????????

Hon pendlar mellan varm och kall, mellan påträngande huvudvärk och nysningar. Insjuknar jag eller är jag inbillningssjuk? Jag håller tummar och annat som korsas kan för ett friskt nyvaknande imorgon. Nog för att det tar emot att skolan rycker igång, men redovisning och ev provresultat ska köras igenom. Mitt shift som städgumma ligger också på morgondagens schema. Ett slagsmål i kroppen, ett krig, det orkar jag inte. Driv inte igång något, håll lugnet. Plugget kallar imorgon och jag måste dit, capishhh? Min inre monolog med vita mina blodkroppar (?).. Det är i allra högsta grad dags att slockna och med tanke på min nuvarande krassliga känsla är min tanke att dyka in i djupsömn direkt. Vill inte, vill visst. Min klump i magen ska jag långsamt hinna motarbetas före slutligt drömland är nått, du har pluggat bra och är redo. Skolan når snart punkten när uppförsbacke blir till sluttande nerförsbacke, vips så står vi där en dag. Sjungades på ett flak; "Vi har tagit studenten!!".

Godnatt finisar, vi vaknar pigga och krya imorgon! Korsa tår och fingrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback