Dag 3, Åhlens 2010-05-18

Hemma efter en dags arbete. Otroligt vad det tar emot att veta att jag inte ska dit imorgon igen.. Jag trivs så bra och mina små arbetskollegor är så söta. Att bara få möta kunder och hjälpa dem hitta eller få rätt färg på foundation är en bra lärdom för mitt kommande yrkesliv. Nu har jag dessutom lite större kunskap och produkters placering och använding så det går lättare att kunna hjälpa kunden helt själv. Glädjen varje gång man kan hjälpa någon, det känns bra. Stötte på ett problem idag dock två dansktalande kunder, i mina öron låter det något i stil med kinesiska. Alltså obegripligt, så där står man som ett fån ler och förklarar att man är elev medans de vackert pratar på. Anstränger öronen något och med turen i på rätt sida lyckas man tyda "Fenjal" och kan guida dem rätt för att sen vidare använda pekteknik och engelska. Utmaning mina vänner, det gillar vi. Farmor och farfar svängde inom för att sig mig i arbete och för att stötta företaget en aning. Lunchade även med dem, mysigt. Ni ligger mig varmt om hjärtat ska ni veta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback