Buzy women

Skolans portar slås ut 14.50 då springer jag likt ett barn till godisaffären, upp till mormor och städar. Tränar upp min skillz med damsugaren och satsar på att inte välta hinken med skurvatten. Första dagen på städjobbet idag, här odlas det talanger. Efter att mina ansträngande uppgifter är avklarade springer jag nu, likt då ferdinand sticks av en geting, ner längs med backen. Slänger jackan innanför dörren och börjar genast spackla. Målar och har mig en sväng innan det kallas till mat. Checkar du spegeln, ser fejja hyfsat okej ut? Vid ett svar om att snövit är vackrast i världen från "Spegel, spegel på väggen där", spacklar jag ytterliggare. Drar sedan skolstaden tröja över huvet och rusar upp emot olympia för att närvara vid ett informationsmöte för de blivande 1:orna. Frivilligt mina vänner tåls att tilläggas.  De närmst kommande 120minuterna av mitt liv härefter, är jag ruggit trevlig och svarar på frågor angående min nuvarande utbildning. Återigen sker en rusning, denna gången likt en häst i full galopp. Går mina planer i kors, kastar jag av mig skorna och gör dagens sista språng till tvn. Precis när jag landar börjar Vampire diaries. Go eftermiddag.



Det är med ångest jag snart lämnar mina vrålsexiga kläder för att hoppa i ett något mer skolanpassat klädval. Tänkte få tiden att räcka till några stryckningar lack också, fan med jobb det är att ha långa naglar.. Ska även förbereda mig rent psykiskt för min hektiska eftermiddag. Bör tillägas att studerar matematik och engelskainnan eftermiddagen drar igång på allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback