Kronprinessan & hennes prins

Precis som största delen av Sveriges befolkning har även jag suttit bänkad framför bröllopet som ägde rum idag. Vi har en vacker kungafamilj, toppklass på bruden. Vilken klänning, vilket släp. Enkel, clean och iögonfallande. att vi hade en så verkligen vacker kronprinsessa var för mig okänt. Försnacket, spanandet när övriga länders kungahus anländer och höra gammal historia.. Fantastiskt! En engångshändelse. Vinkande i hästvagn, båtfärden och folkets jubel. Sjukt det hade varit att befinna sig där mitt i folk festen. Victorias tal var så kärt, "jag vill börja med att tacka svenska folket för att ni har gett mig min prins." Och Agnes, knappt någon merit att ha sjungit på kronprinsessans bröllop.. Ähh, slår på tvn för mer bröllopsfest nu. Malin och Claudia protesterar kanske, dock är även Malin en kulturell själ idag och valsar också i en liten extas har jag läst mig till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback