Förbud eller tävling?

Hmm, chokladet satt as fint faktiskt. Känns för jävla nice att veta att jag har ett enormt sockersug och att jag inte kan stå emot godis mer än 16 dagar. Tänk att jag en gång klarade en månad. Crazzy. Men det funkar inte alls lika bra att bestämma sig själv, det är mycket lättare att bli motiverad när amn gör det tillsammans med någon. Därför bestämde jag och Kajsa idag att vi skulle starta ett riktigt nyttoliv efter min födelsedag. Detta innebär att ni inte komemr se mig: Dricka läsk, äta godis, snabbmat, kakor, glass.. You name it. Nada, efter den 2 mars är det slut på sånt tills någon av oss failar. Med andra ord det ska bli en tävling och jag hatar att förlora så. Alltså skulle detta kunna gå som en dans på rosor.. Så fram till dess är det en gång i veckan, ett löfte jag inte brutit sen nyår. Det är jag iaf nöd med.

Dessutom har vi ju tagit tag i våra små kroppar inför sommaren och börjat simma 1km två gånger i veckan. Vårt mål är att iaf innan denna terminen är slut simma 3km i streck, dock hoppas jag på att kunna fullfölja mitt mål om en halv mil. Men 3km är första målet som ska avklaras. På torsdag är det åter igen 1km och då ska vi se till att förbättra tiden. Vi är lite långsamma så sist tog det 37min, haha. Men Jaqline det ska vi förbättra eller hålla varje vecka.

Asså nu är det inte så att jag ser mig själv som en gigantisk padda eller nåt. Men jag vet hur jävla osund jag är.. Jag äter i princip aldrig grönsaker, frukt, nyttig mat och tränar knappt. Jag måste verkligen vara som en pommes frites, smal på utsidan och fet på insidan. Det kan inte vara bra. Därför måste jag ändra liite på mina vanor angående mat och träning. Och nej jag kommer aldrig bli en kanin och endast leva på ett salladsblad om dagen, no way. Så funkar inte jag.. Men även onyttiga ellan ska väl kunna bli lite nyttig?

Detta blev ju värsta hälsodagenboken.. Nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback