24

Julklapparna ligger klara, snön ligger vit ute, kylen är full med julmat och glöggen står redo på bordet.. Men fortfarande rummet är relativt ostädat, jag hakar fortfarande med 50cent, funderar över frillan och börjar så smått redan drabbas av ångest inför skolstart igen. Med andra ord; Allt är som vanligt!! Det är december, 24. Sista luckan i chokladkalender och jag greppar fortfarande inte att julen står och bankar på dörren, adventsljustakar är det enda jag ser utåt. Ändå borde vi väl ha julkänslor så det räckte och blev över vid det här laget?? Vi har varit bortskämda med snö hela julmånaden, stakarna har stått stadigt i fönstren, julpyntet började säljas när man började inse att det blivit höst, radion har satsat julmusik, julstrumpan hänger på dörrhandtaget  och skolavslutningen med julkonsert är förbi. Nog fan borde julcentrum lagt beslag på hela hjärnan nu. Men sålänge det lossnar under morgondagen och man får känna sig som en 5åring när tomten kommer igen. Då, då är jag nöjd. Merry x-mas nu vaaaaa?!?!!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback