Nobelpris och stålar

Mamma är överlycklig, tackvare mig. Det är allt annat än vanligt när det kommer till städområdet. Både mor min och jag är nog förvånade över det som skett ikväll. Rummet som förut var en riktig svinstia, är renad från topp till tå. Två hundra random A4-papper och gamla tidningar, kvitton och påsar. Skräpsamlare läggs på CV:t. En byrå fylld med vad jag ansåg nödvändiga saker stod timmen senare tom... Aningen ångest över ett väl rensat och in i minsta detalj städat rum, dock slipper man städångest.

Efter dagens ranson av skruvar och vindrutor, blev det en tur mot Väla. Välklädd och snygg i arbetarbrallor. Dock inga inköp med hem, endast magen fick sitt i form av bakad potatis. Undra hur mycket stålar man satt i spel till Graffiti, fantastiskt. Därefter är jag nu i soffan hemma, efter närmre 14 timmar spenderade på annan plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback