Undanflykt


Heeej..

Jag har en fet anledning till varför jag inte bloggat och den håller, hela vägen! Jag har färgat håret gult eller vitt aktigt, fjortis färg. Vill inte förknippas med dom för jag är ingen fjortis fjant och dessutom är den blonda färgen inge vacker till mina bruna ögon och ansikte i övrigt. Jag har varit GALET deprimerad. Det är läskigt.. Jag har hållit på att börja lipa flera gånger och tyckt synd om mig själv, dock har jag klarat att hålla tårarna undan. Det där med att gråta har ju aldrig varit min grej men är det nån gång jag gråter så är det för utseendets skull. Låter ju ganska illa men jag är lite fixerad bitvis. För någon dag sen gick jag helt deprimerad och la mig innan tolv (:O) och jag har ju varit allt annat än trevlig dom sista daysen. Men om jag är liksom missnöjd och sur så kan inte jag peppa upp mig och bli glad och trevlig, utan det går ut över alla andra när jag mår "psykiskt dåligt!" Det är en jävligt dålig egenskap och jag hatar den.

Men jag och min mössa går hand i hand. Vi är som bästa vänner, oskiljaktiga. På julafton hade jag verkligen ingen lust för att fixa mig, känns liksom som att vad jag än gör så blir jag inte snygg ändå! Så varför lägga ner energi. Detta är såå inte jag, verkligen inte. Jag bryr mig alltid över mycket egentligen. Åhh jag hatar detta! Jag hade liksom vanligt smink, mössa, skinnbrallor o svart linne. Färgspridaren på dirren. Usch nej likna ju ett depp fall från socialen för helvete.

För att liva upp detta hittills väldigt deppiga inlägg tänkte jag berätta om min jul! Jag tillbringade min jul först i kyrkan på morronen som vi gör varje år. Efter det åkte vi hem till mami och fick våra julklappar av henne, i år blev det smink från make up store, presentkort från espresso house, kläder och ett armband. Sen åker vi vidare till mormor och äter julbord, stora delar av släkten va där i år. Bara mina kusiner från Göteborg som fattades. Efter middagen och mandelmusslorna är det dags för Kalle Anka, en tradition som inte går att rubba. Även om den i år fick konkurans av miss Anka, hon blev ett fall för inspelning och inge annat. Julklappsutdelningen näst och jag fick 1000kr och ett presentkort på Kicks av mormor och 200kr av min lilla moster. Vad som händer sen är att Jim kommer och hämtar oss och sen åker vi hem till farmor och farfar för lite julfirande med andra delen av släkten. Så det blir julbord nr 2 här och jag knarkar revben alltså. Min favvis på jula bordet hos Gun. Sen kommer tomten, konstigt nog mitt när Jim kilat och hjälpt till med en tv, skumt.. Haha, önskar att jag fortfarande trodde på tomten. Det var ju så mysig när man blev så exalterad över tomten och skrev riktiga önskelistor coh sånt gulligt. I wanna be 5 again. Iofs blir jag fortfarande super glad när tomten tittar förbi hihi. Jag fick ett skärp, ett linne och 1000kr av pappa, 700kr, joggingställ, hårsprej och lite sånt från farmor, 400kr av arne och leif, 3björn borg trosor från taner och dom (men jag hatar såna fula trosor så dom ska lämna tillbaka hahah!) och sen 300kr från anette. Väldigt bra jul! Vi mös lite och kolla på min stora kärlek hos farmor och under kvällen gick jag säkert upp 5kilo igår.. Sen kila jag hem till mamma igen och sussa där.

Imorron ska jag ut till väla precis som alla andra helsingborgsbor.. Känns lite jobbigt. Men jag ska liksom köpa mina sminkpenslar, iiih! Ska se till att va på plats när det öppnar för att slippa den värsta trängslen. Kommer antagligen hem med mer smink oxå, lite skadad har jag blivit av min linje alltså.. Men det är ju kul, i love it.

Har förövrigt nyårskris x2

1. Vad ska man ha på sig?
2. Vad ska jag göra åt håret? Mössa på nyår...

Ska försöka leta reda på en frisör tid innan nyår alltså! Jesus. Varför gjorde jag såhär, en utväxt va ju snyggare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback